onsdag 23 april 2014

Påskpyssel

Påskägg

Glad påsk så här i efterskott! Jag pysslade ihop några påskägg till påsk, hade tänkt visa dem före påsk men tiden räckte inte till.

Här kommer de nu i alla fall, kan väl vara som lite inspiration till nästa påsk. Jag tog helt vanliga gamla pappägg som jag hade sparat från längesen. Först målade jag dem helt vita med vanlig snickerifärg. Sedan klistrade jag på bitar av presentpapper med fint motiv.
 
 

                   En del av äggen fick spetsar, pappersrosor och pärlor på sig.
                                          På ett av äggen har en fjäril landat.



 
                                    Detta ägget har fått ett fint tänkespråk.

                                                 "life will be sweeter
                                                if you add some suger"
                 Det tycker jag låter bra på ett påskägg fyllt med påskgodis.

Inga kommentarer: