måndag 28 april 2014

Bebis

Virkad Baby

Jag är medlem i en facebookgrupp som heter BrittasAmi och hon har en del gratismönster, däribland detta bebis-mönstret.

Jag har virkat två små bebisar en med gul hårtofs och en med vit tofs båda har fått rosa nappar och sidenband. 


 
 
 Det är meningen att bebisarna ska hänga i en tråd på t.ex. ett paket till en nyfödd men jag har inte satt i tråden i varje fall inte än.  

Det visade sig att bebisarna kunde sitta alldeles själva om man böjde lite på deras ben. Så här nere sitter de upp.



Gick snabbt att virka dem, och de ska bara fyllas med lite vadd då de är ganska platta. Jag har virkat i Red Heart Miami med virknål nr 3.
I mönstret hade bebisarna fått pärlor som ögon men jag tycker att det är bättre att brodera dit ögonen så att de inte kan ramla av så det har jag gjort.
 
 

Inga kommentarer: