söndag 6 april 2014

Döskalle

Lila döskalle

När jag tittade igen mina foto kom jag på att jag glömt att visa min senaste virkade döskalle.
Den vita och röda har jag visat innan, alla är virkade med african flowers och sedan sydda ihop. Mina barnbarn har fått dem i julklapp. Jag tyckte att döskallarna skulle passa som lite häftiga kuddar på deras sängar.


Här har vi alla tre. Jag har såklart börjat på två skallar till men de är inte färdiga än så vilka färger det är på dem får jag visa när de är klara. Alla african flowers till skallarna är färdigvirkade men inga har blivit ihopsydda än. Det känns som det tar minst lika lång tid att sy ihop alla bitarna som det tar att virka dem. Jag brukar virka blomrutorna när vi är ute på våra loppisrundor, min sambo kör och jag åker och virkar!!

Inga kommentarer: