lördag 19 mars 2016

Påskpynt

Hej !

Oj vad tiden går nyss var det jul och nu är det en vecka till påsk!! Jag har inte gjort något inlägg här på länge men lite har jag virkat i alla fall.
Så nu tänkte jag visa mina små påsk-gummor. De är virkade efter ett mönster som fanns i tidningen "Året Runt" Jag har nog ändrat lite på mönstret men det blir ju ofta så att efter första är klar så ser man hur man kan göra annorlunda.

                                                     Första lilla gumman har vi här.
 
 
Det går snabbt att virka en gumma så några till har jag gjort.
Och här har de blivit två.
Och nu är gummorna tre.
Jag virkar dem i restgarner av bomull och det har jag mycket av så vi får väl se hur många de blir till slut.
 
Glad Påsk på Er
om jag inte skulle titta in här mer före Påsk.
 
 

Inga kommentarer: