tisdag 29 mars 2016

Grytlappar

Vårliga grytlappar

Jag har länge tänkt virka nya grytlappar och när jag hittade ett mönster på en mandala så fick det bli en sådan. Mönstret heter Magnolia och jag hittade på Järbo garn http://www.jarbo.se/magnolia-mandala/ Det är lätt att virka och blev så fint. Jag har virkat mina grytlappar i vårliga färger,
Gult, rosa och lila är fint och färgglatt och passar ihop tycker jag.
 
Och här några till:
Jag har virkat en fram och en baksida på grytlapparna för jag vill ha dem tjocka så att man inte bränner sig när man använder dem.
 
Denna i blå och turkosa färger är ju inte så vårlik men den får användas en annan gång då jag tycker att den blev fin. Jag har gjort denna dubbel också och så virkat ihop de båda delarna med fastmaskor runt kanten och virkat dit en hank så att jag kan
hänga upp den vid spisen.
 

Inga kommentarer: