måndag 25 februari 2013

Min Tvättstuga

Ny matta

Jag beställde en ny matta till köket och passade på att samtidigt beställa en till tvättstugan. Hittade fina enfärgade plastmattor i den nya jotex-katalogen så ville ha en beige i köket. Tänkte att en plastmatta kan man torka av med en blöt trasa, det kan behövas när man har tre hundar. Det fanns en matta i turkost som såg så färgglad ut så tänkte att den skulle passa i tvättstugan. Ja jag tycker att det blev fint och att mattan lyste upp hela tvättstugan. Mattan till köket kom inte såklart, det var den som jag ville ha från början.
Men nu fick jag fint i tvättstugan i alla fall och så här blev det:
 

Det är ingen stor tvättstuga jag har men den räcker till oss. Tvättmaskin och tumlare finns och det är ju det viktigaste.
Sedan har hundarna sina vattenskålar här för de spiller omkring sig när de dricker. 
 
Tunnan rakt fram skulle man kunna tro innehåller smutstvätt men icke i den förvarar jag hundmat.
Tvätt-tunnan står bakom skynket till vänster.

 



Knoppar från indiskan har jag satt på dörrarna och en plåtburk för tvättmedel har jag

 
   




Två emaljskyltar har jag också hängt upp i tvättstugan. Tycker om emaljskyltar och dessa passar ju här!!
En plåtbalja för tvättklämmor har jag också men allt annat än klämmor lyckas hamna här!! Nu ser denna lilla balja jättestor ut på bilden men den är bara ca en dm rakt över det är bara blogger här som inte vill låta mej förminska bilden!!
 
 
Här under syns mitt gamla tvättbräde som jag har som prydnad i tvättstugan. Är sååå glad att jag slipper använda detta när jag ska tvätta. Nu för tiden kan man tvätta och blogga samtidigt.
Jämfört med tvättklämsbaljan så ser detta ut som ett leksakstvättbräde men så är det inte utan det är 40 x 65 cm och använt en gång i tiden.
 

Inga kommentarer: