tisdag 12 februari 2013

Loppis

Årets första loppis

Nu har vi varit på årets första loppisbesök. Hittade lite saker som jag tänker visa här. Som tur var så hittade jag bara några små saker. Det är ju så att egentligen behöver jag ingenting och har alldeles för många saker redan, men ibland hittar man något som man inte kan motstå och då har man tur om de sakerna inte är så stora.
De här fina hjärtan-skålarna från "Himla" hittade jag, det blev 30 kr för båda, billigt och jättesöta, passar ju nu när det snart är alla "hjärtans dag" .



 En liten söt nipperask fick också följa med hem. Den är dekorerad med rosor och har en fin knopp på locket och kanten på locket är vågig. Det var knoppen som gjorde att den blev inhandlad, ska ställa denna rosen-ask på min lavoar.


 
Mitt tredje loppisfynd blev denna lilla kanna som man ska ha kaffemjölk i. Kostade en femma och så står det milk på den. Nu måste jag bara komma ihåg att hälla mjölk i den när jag får gäster som har mjölk i kaffet.


Inga kommentarer: