torsdag 24 oktober 2013

Virkad döskalle

Döskallen Lucy

Jag hittade ett mönster på döskallen Lucy och nu när Halloween närmar sig så tyckte jag det passade att virka en eller två sådana.
Först när jag såg mönstret tyckte jag det var lite makabert, men efter ett tag tänkte jag att det finns ju döskallar på sjalar och t-shirts och smycke så varför inte virka ett par som man kan ha som kuddar i soffan. Ja nu tänkte jag inte ha dem i min egen soffa utan kanske ge bort dem som julklappar.
.
En vit och en röd har jag gjort hittills. Det går ganska snabbt att virka dem, det är ihopsättningen sedan som tar en stund att göra.
Jag har använt virknål nr 3 och virkat med bomullsgarn Red heart Miami som jag köpt på Gekås för 14:95/nystan.
Här en profilbild. Har nog virkat lite lösare med röda garnet för den skallen ser lite större ut.
Så här ser de ut på baksidan.
 
Här ligger de i min soffa, jag tycker att den vita ser lite gladare ut än den röda om man kan tycka det om döskallar.
 
Här är en länk till tjejen som gjort mönstret, hennes blogg alltså. http://crocheteria.blogg.se/
Hon har en hel del andra fina mönster också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Du vet inte om mönstret finns ute nånstans på svenska? Är jätte sugen på att göra en men är helt ny inom virkning så det blir lite svårt med ett engelskt mönster :)