söndag 6 oktober 2013

Nyköpta böcker

Handarbetsböcker

En del nya stick- o virkböcker har hittat hem till mej. Jag har varit medlem i en bokklubb i ganska många år men nu skulle den upphöra och då såldes det ut en del böcker till billigare pris. Jag köpte några stycken då såklart.

Här har vi alla. Stick- o virkning handlar de flesta om men en bok om choklad slank med av nån konstig anledning.
Många recept på olika chokladpraliner. Tror jag ska testa några till jul.
 
Även en bok om marin inredning blev det. Många inredningsdetaljer i den boken så den var verkligen prisvärd.
  1. "Karins broderier" heter en bok. I den boken finns det blekingesöm som jag tycker är så fint. Karin har några nya mönster i blekingesöm som jag skulle vilja brodera. Denna tehuva har en traditionell blekinge-blomma broderad.
  2. Medans denna tavlan är i helt annan stil men ändå blekingesöm.
 Den är så fin med detta moderna mönster tycker jag.

Så här ser boken ut i närbild och det finns mönster till många broderier i olika landskapssömmar.
 
En annan bok som jag köpte heter "Färgglad virkning"
I denna boken finns mönster till både stora och små virkprojekt. Till alla saker som syns på framsidan av boken här finns det beskrivningar och till mycket mer.
Bland annat till dessa blommor som man kan använda på många sätt.
 
"Sticka till busiga" barn heter en tredje bok.
 
Den här jättesöta koftan bland annat finns det mönster till i denna boken. Och såklart till tröjan med stjärnan som finns på framsidan av boken och till en hel del andra tröjor och koftor.
 
 
Mönster till mössor, halsdukar och vantar i olika modeller finns det också. Vill göra det mesta i boken men mina barnbarn börjar bli för stora!!
 

 
 
 
 

Inga kommentarer: