torsdag 11 april 2013

Loppisfynd

Vårtecken

För mej är det ett vårtecken när loppisarna runt om öppnar för säsongen och det gör en hel del till påsk. Då brukar vi ta en dag till att åka runt. Fikakorg med ifall vi blir sugna och så iväg. Det blev en sådan rundtursdag i denna veckan, men kallt ute så vi fick sitta i bilen och fika.
Hittade inte så mycket (som tur var) men några små saker som jag tänkte visa.

En porslinsfigur, Kalle Anka som sparbössa. Kalle har en resväska med sig men ser inte så glad ut men det brukar nog inte Kalle göra. Tänkte ge honom till mitt barnbarn som fyller år.

 
En lite rostig fågelbur som ljuslykta eller så kan man ha den som blomkruka
 tänkte jag.
Jag håller ju på att tjata om att vi ska fixa klart vårt uterum så att jag kan inreda det lite fint sen.
Vi har inte börjat med uterummet än men jag har redan börjat samla på saker som kan passa där och denna fågelbur tror jag ska passa. Fågeln som jag satt i den nu köpte jag i somras i en inredningsbutik (tänka sig ingen loppis) i Falköping.

 
 Här under kommer mitt burkfynd. Som ni säkert märkt förut så gillar jag plåtburkar och har svårt att motstå en fin burk. Denna kaffeburk med små söta blommor på fick följa med hem denna gång. Den är sexkantig och har en fin knopp på locket som även den är sexkantig och när man lyfter på locket så doftar det kaffe om den!

En röd karamellburk med lock med knopp på hittade jag också, eftersom den inte kostade så många kronor köpte jag den också! Man kan ha godis i den eller så kan man ge bort den i present, kanske med godis i.

Ja det här var alla mina fynd för denna gången men loppissäsongen har precis börjat så vem vet hur mycket fint det kan bli innan hösten kommer och de flesta loppisar stänger!!

Inga kommentarer: