onsdag 13 februari 2013

Virktest



African flower som ugglor!!

Såg på någon blogg mormorsrutor med ugglor. Då jag inte hittade något mönster så fick jag hittade på ett eget. Jag virkade en african flower först men på sista varvet virkade jag dit uggleöron och sen virkade jag runda ögon och en trekant till näbb som jag sydde på.
Virkade med fyra färgglada bomullsgarner som var ganska tjocka så jag använde virknål nr 4. Varvet med uggleöronen har jag virkat i främre maskbågen.

På rutan här under har jag virkat bakgrund i brunt garn, jag har virkat i bakre maskbågen i varvet som jag förut virkat i främre maskbågen på, så det ser ut som ugglan sitter ovanpå bottenfärgen.
Nu ska jag virka några ugglor till och sen måste jag komma på vad jag ska använda dem till. Kanske en kudde eller en väska.

1 kommentar:

Smilla sa...

Vad fina dom är =) !!