måndag 4 februari 2013

African flowers

Vårkänslor

Nu har jag virkat lite fler "african flowers" jag har många restgarner i bomull och tänkte använda upp en del nu på dessa fina hexagoner. Måste visa hur färgglatt det blir.


Här är blommorna när några varv återstår att virka, alla blommor i olika färger.
 
På denna blomma är det endast ett varv kvar att virka det är varvet som man virkar ihop blommorna med. Jag har valt att virka dessa båda varv med gult.
 

Alla färdiga blommor ihopvirkade till ett stycke, nu ska det virkas fler och sen ska det bestämmas vad detta ska bli ev. en filt eller kanske något helt annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vilka superfina kreationer du gör! Nu har jag läst och bläddrat runt här en stund och blivit både inspirerad och fascinerad av allt du göra :)
Tack för du delar med dig!
Blir supersugen på att göra en mormorsrutorkofta. Hittade hit genom att jag googlade trekantiga mormorsrutor. Ska försöka montera ihop mina till en filt, så jag behövde tips ;)
Allt gott till dig!
Vänligen L