lördag 14 november 2015

Stickat

Mössa och vantar

Jag hittade mönster på en mössa i en tidning (Allas nr 41/15) för någon vecka sedan och det var ett jättefint rutmönster på mössan. Så här såg mönstret ut:

Jag hade ullgarn hemma som jag köpt på Netto så jag satte igång att sticka. Det var inte så svårt men man var tvungen att räkna maskor hela tiden för att inte komma fel i mönstret, men jag fick mössan klar i alla fall.
Eftersom jag hade mer garn kvar så tänkte jag sticka ett par vantar till också.
Men eftersom det var jobbigt att räkna maskor i mönstret så stickade jag vantarna utan rutmönstret.
Jag stickade dem randiga på insidan och zigzag-mönstrade på utsidan.
 

Än så länge är bara en vante klar och jag har börjat lite på den andra, men det gick snabbt att sticka så den ska nog bli klar.

Inga kommentarer: