måndag 17 mars 2014

Mina Tildor

Tilda

Idag tänkte jag visa mina Tildor.
Det är Tone Finnanger som gjort mönster till dessa änglar som hon kallat Tilda.
Jag har en hel del av hennes böcker med mönster på många av hennes figurer.
 
Här kommer först min köksTilda, hon sitter på hyllan i köket. Hennes kläder har jag sytt av en kökshandduk. Hon håller i en jordgubbe som också Tone Finnanger har gjort mönstret till.
 
 
 
Min vardagsrumsTilda kommer här. Hon sitter i en gungstol och har fått en rosenmönstrad kjol med spetsunderkjol, en rosa hatt och ett litet halsband.
 
 
 
Här kommer HallTilda, hon sitter på krokarna i
  hallen och hälsar gästerna välkomna med en ros i handen.
 
 
                   Sist ut kommer min sovrumsTilda. Hon sitter på hyllan som jag har ovanför  sängen. Hon håller i en liten rosenknopp, har fått brodyrklänning och spetsunderkjol.

Flera Tildor har jag gjort men dessa har flyttat hemifrån.

 

Inga kommentarer: