måndag 7 oktober 2013

Virkad mössa

Grön/turkos randig mössa.

Jag har virkat en mössa i mestadels gröna färger till min dotter. Tänkte att den skulle passa till hennes gröna kofta som hon fick för ett tag sedan. Jag har virkat det mesta efter ett mönster på mössor som jag hittade på denna bloggen. http://pysslajojo.blogspot.se/2009/10/monsterdags.html utgick från grundmönstret och ändrade till lite mönstervirkning som fanns till den andra mössan.

Så här ser mössan ut i min version:

Virkade en liten rund dekoration som man kan ta bort om man inte tycker om den. Hoppas att mössan passar nu för den ska bli en födelsedagspresent.
 Jag tycker att mössan blev bra och tror att jag ska virka en liknande till mej själv men så klart i helt andra färger och antagligen lite ändringar i mönstret som vanligt.

Inga kommentarer: