måndag 2 september 2013

Virkad fågel.

Undulat

Hittade ett fint mönster till en virkad undulat på "kungen och majkis" blogg när jag letade efter mönster till en papegoja. Jag har ett par fågelburar med blommor i och ville ha en fågel där också. Förut har jag sytt en del fåglar med mönster från en Tilda-bok dessa fåglar ser ut som typ strandskator och nu får de flyga till mitt uterum, nu vill jag ha något annat i burarna.
Tänkte först göra en virkad papegoja men hittade inget bra mönster, då kom detta undulat-mönster flygande och jag var som vanligt tvungen att testa det.



Här finns originalmönstret http://kungenomajkis.blogspot.se/2012/05/virkad-undulat-med-monster.html 
Detta är mitt första försök med undulaten, är såklart inte riktigt nöjd men nu när jag vet hur den blir så ska jag nog få till den bättre nästa gång. Denna blå undulat måste ju få en kompis också, kanske en gulfärgad.
Min undulat ser lite mager ut så nästa ska bli lite tjockare och så lite spetsigare stjärtfjädrar då blir den säkert mer lik en riktig undulat. Pip pip.

Inga kommentarer: