söndag 14 september 2014

Virkade sockor

Flerfärgade sockor

Är på gång med att virka sockar i ett flerfärgat ullgarn som jag hittade på Netto. Jag hittade ett mönster på virkade sockar på en blogg som "virkpia" har.
http://virkpia.blogspot.se/search/label/Sockor%20och%20tofflor , jag utgick från hennes mönster men ändrade sedan lite här och där på det. I mönstret är sockorna virkade i enbart fasta maskor men jag gjorde mina i lite blandade maskor.
Som synes blir sockarna rosa/lila/grå, har virkat med fast maskor,  stolpar och stolpgrupper för lite mer liv i sockarna.
Har nästan fått båda färdiga nu.
Förut har jag bara stickat sockar och tycker att det både var roligare och gick snabbare att virka dem. Det blir nog ett par till kanske med dubbelt garn då så de blir varmare.
 

Inga kommentarer: