lördag 17 augusti 2013

African flowers

Sköldpadda

African flowers kan användas till mycket, nu har jag fått till en sköldpadda. Sju blommor till ryggen och sju blommor till magen, det går snabbt att virka. Fyra fötter, en liten svans och ett huvud med hals har jag virkat efter eget huvud för på ett mönster som jag hittade på drops blev dessa alldeles för små. Blommorna är sammanvirkade med lila färg och översidan är mest grön då jag tycker att det blir mest likt en sköldpadda då.

Kolla vem som kommer här i gräset.


 
Här visar sköldis magen. Samma färger som ovansidan men tvärtom.

 
 
Huvud, benen och svansen har jag virkat fast efter hand som jag virkade ihop skölden med fasta maskor och grön färg. Innan jag virkade ihop sista biten stoppade jag sköldpaddan.
Till sist virkade jag ett varv smygmaskor från baksidan med grönt garn runt om hela skölden. Sist sydde jag dit ögonen som jag virkat, 4 fm i en ring o sedan 8 fm runt ringen ett litet vitt blänk i ögat sydde jag på sen var sköldpaddan helt klar.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin!
Ska försöka göra en likadan.