måndag 20 april 2015

Virkad kudde med rutor

Lila virkad kudde med blomrutor

Igår visade jag en kudde i rött och svart som jag virkat till min ena dotter, har ju fler döttrar och så jag har virkat fler kuddar. En kudde i svart och lila fick det bli till dottern som har svart soffa och lila fondvägg.

På ena sidan blev det virkade blomrutor i olika lila färger med svart botten. Använde mej av mönstret på blomman som finns på denna bloggen: http://olavas.blogspot.fi/2010/07/oppskrift-pa-olavas-grytehjerter.html men virkade inte bladen och minskade in lite på blomman och virkade på pistiller mitt i blomman.
 
På andra sidan blev det en stor mormorsruta i svart och lila.
 
Virkade en uddkant i lila runt hela kudden och
sydde en innerkudde av en 9 kronors huvudkudde från Ikea.
 

Inga kommentarer: